mandag den 14. oktober 2013

Quesadillas med søde kartofler og koriander

Jeg aner ikke hvordan man udtaler Quesadillas, så jeg kalder dem wrap - OG det er også fuldstændig underordnet, for lige meget hvad de hedder, smager de rigtig godt. 

De er gode til suppe, men her har jeg bare serveret dem 
sammen med ovnbagte rodfrugter og hvidløgsmayo. 

8 kvarte Quesadillas

200 g. søde kartofler
1 håndfuld korianderblade
1½ dl. majs (fra dåse)
2 dl. revet ost, jeg bruger cheddar
4 tortillabrød
2 spsk. smagsneutral olie
salt

Skræl kartoflerne, skær dem i mindre stykker og kog dem i letsaltet vand i 10-15 minutter. Hak koriander groft. Hæld vandet fra kartoflerne, mos dem og rør dem med resten af ingredienserne. Smør blandingen på to af tortillabrødene og læg de sidste ovenpå. Skær dem i kvarte, pensl med olie og steg dem på en stegepande. 

Rodfrugter

1-1½ kg. rodfrugter
2 spsk. olivenolie
1 tsk. salt
1 tsk. tørret oregano
1 tsk. tørret timian
1 tsk. tørret basilikum
1 dl. økologisk mayonnaise
1 fed knust hvidløg
2 spsk. vand

Skræl rodfrugterne, skær dem i stave. Vend rodfrugterne i olie og krydderier. Hæld dem i en bradepande og bag dem i 20-25 min. ved 225 grader. Rør mayonnaisen med hvidløg og tilsæt vand, så konsistensen bliver som tykmælk. Anret på tallerken og hæld dressingen over. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar