fredag den 29. november 2013

Marcipankiks

Jeg havde en lille rest marcipan liggende i køleskabet og tænkte, at jeg måtte da kunne bruge det til et eller andet spændende. Jeg fandt en opskrift på marcipankiks. Det eneste problem var, at jeg kun havde marcipan til en ½ portion, for de var alle spist før en jeg kunne nå at tælle til 100.


Ca. 40 kiks

1 dl. sukker
1 dl. hørfrø
1 dl. solsikkekerner
1 dl. sesamfrø
2 dl. havregryn
2 spsk. hvedemel
2 tsk. bagepulver
1 æg
1½ dl. flydende margarine
200 g. ren rå marcipan

Bland de tørre ingredienser. Riv marcipanen i og saml dejen med æg og margarine og lad den trække ca. 15 min. 
Sæt med en teske dejen på bagepapir med god afstand. Læg et stykke bagepapir over og rul kagerne tyndt ud med en kagerulle. Tag det øverste bagepapir af og "slæb" bagepapir med kager over på bagepladen. Bag kiksene ved 180 grader i ca. 8-10 min. til de er gyldne. Lad dem køle lidt af, inden du flytter dem over på en rist. 

Opbevaret i en lufttæt beholder indtil de alle er spist. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar