tirsdag den 6. maj 2014

Mango-kokos marmelade

I sidste uge var jeg i Magasin og fandt en marmelade fra Nicolas Vahé med passionsfrugt og kokos. Waw, den er lækker, men også rigtig dyr. Så jeg besluttede mig for, at jeg måtte prøve at lave noget ligende selv. Jeg tænkte at mango og kokos kunne være en fremragende kombination, men jeg kunne ikke finde nogen opskrift, så jeg måtte prøve mig frem. Det lykkes i første omgang og det smager bare godt. 

Smager fantastik på brød og yoghurt, men kan helt sikkert også bruges til andet, måske pandekager eller chiagrød.

1 glas á ca. 400 g.

1 mango, skrællet, skåret i tern og blendet til puré
1 dl. kokosmel, der overhældes med kogende vand, så det lige nøjagtig dækker, blendes med en stavblender og trækker i ca. 15 min.
ca. ½ dl. sukker.

Mango, kokos og sukker hælles i en lille gryde, koges i ca. 5 min. og hældes på glas.


2 kommentarer:

  1. Prøv at søge på engelsk, så er der masser af opskrifter

    SvarSlet
  2. Prøv at søge på engelsk, så er der masser af opskrifter

    SvarSlet