fredag den 23. maj 2014

Hjemmelavet rabarber yoghurt

Rabarbertiden er over os og jeg elsker det. Vores første høst gik til rabarberkompot. Lækker sød og syrlig på samme tid. Jeg rørte noget af det i yoghurt og fik den lækreste rabarber yoghurt jeg nogen siden har smagt, så den vil jeg dele med jer. 


Rabarberkompot
Ca. 500 g. rabarber renses og skæres i stykker på ca. 1 cm. Lægges i et ildfast fad og drysses med Sukrin, svarende til ca. 1-1½ dl. sukker, hvori der er blandet vaniljekorn. Du kan sagtens bruge almindeligt sukker, hvis du ønsker det. Dæk fadet med staniol og bag rabarberne i 30-40 min. ved 160 grader, til de er så møre, at de kan røres sammen til kompot. Hæld kompotten i en skål og sæt den i køleskabet.

Rabarber yoghurt
Brug din favorit yoghurt naturel, ca. 1½-2 dl. og rør 2-3 spsk rabarberkompot i. Hvis du synes den er for syrlig, kan du søde den med Sukrin, Stevia, SØD eller lidt sukker. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar