mandag den 21. april 2014

Kokoschips

Min datter kunne godt tænke sig nogle kokoschips, så det skulle hun selvfølgelig have. Så tænkte jeg, at når man kan lave æblechips og bananchips, kan man vel også lave kokoschips. Så det gjorde jeg. 

Normalt kan det være en stor udfordring af få kokosnødden ud af skallen, men jeg fandt en måde, hvor jeg skulle bruge minimum af kræfter og værktøj. Jeg gik ud i værkstedet og satte nødden fast i vores skruetvinge. Bankede en skruetrækker i gennem et af hullerne og lod mælken løbe af. Derefter strammede jeg tvingen og vupti, så flækkede kokosnøden. Jeg lavede kokosflager med en tyndskræller, lagde dem på 2 bageplader med bagepapir og bagte dem ved ca. 80 grader varmluft i 3 timer. Vendes undervejs. De sidste par minutter skruede jeg op på 175 grader, for at få dem gyldne. Hold øje med dem, så de ikke brænder. 



Afkøles og opbevares i en tætsluttende beholder/dåse.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar