tirsdag den 16. april 2013

Limies

Så er jeg tilbage efter en lang pause her på bloggen. Jeg har lavet mange spændende ting, 
som snart kommer her på siden. Jeg starter med denne kage,
 som er så god, at jeg allerede har bagt den 2 gange. 

Kagen her er syrlig og sød på samme tid og fyldt med nødder og hvid chokolade.


Kagen smager bedst, når den spises samme dag og helt afkølet.


125 g. smeltet og afkølet smør
1 vaniljestang 
4 æg
200 g. sukker
revet skal af 2 lime
250 g. hvedemel
2½ tsk. bagepulver
1 dl. mælk
150 g. hvid chokolade, hakket meget groft
50 g. grofthakkede hasselnødder

Limelage
Saft af 2 lime
3/4 dl. sukker

Skrab kornene ud af vaniljestangen og gnid dem ud i 1 tsk. sukker. Pisk æg, sukker og vanilje skummende og rør smørret i. Rør limeskal i. Bland mel og bagepulver og rør det i dejen skiftevis med mælken. Vend hvid chokolade og hasselnødder i dejen. Dejen hældes i et ildfast fad og bages ca. 25 min. ved 175 grader. Kog imens limelagen i 5-7 min. Lad kagen afkøle 10 min. før du overhælder den med lage. Lige før servering sigtes lidt flormelis ud over kagen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar